Results 1 to 3 of 3

Thread: Newbie

  1. #1
    New User
    Join Date
    Mar 2020
    Location
    Almere/ Amsterdam
    Posts
    5

    Smile Newbie

    New User! HI!
    Hello ladies & gents, im Leo from the Netherlands. New to this forum and about 4 years experience with a mixed reef dt. I have just ordered my first Apex unit & breakout module.

    Have been reading on this forum to learn from you all and may be - ever- able to answer questions form others.
    The information and possibilities are overwhelming.

    Leo

  2. #2
    New User
    Join Date
    Jul 2020
    Location
    Netherlands
    Posts
    2
    Goedenmorgen Leo,
    Ook net begonnen met Apex en heb wat programeer problemen voor de feeder.
    Tevens schomelt mijn or- en ph heel erg.
    Gebruik jij der Triton of iets anders?
    M vr gr
    Theo Lammers Almere

  3. #3
    New User
    Join Date
    Mar 2020
    Location
    Almere/ Amsterdam
    Posts
    5
    Hallo Theo,
    het is me toch gelukt hier (weer) in te loggen. Ik had inmiddels een berichtje naar de wsv gestuurd voor je mailadres, maar dat is niet meer nodig.

    Ik ben geen expert op het gebied van Apex, gebruik hem nu een half jaar en alles naar wens.
    De orp schommelt altijd geleidelijk en wel ongeveer 30 tot 50 eenheden per etmaal me de top bij einde belichting en het dal bij weer aangaan van het licht. Ook bij waterwissels keldert de orp: heel tegenstrijdig eigenlijk je voegt "schoon"water toe en de rop keldert met 100 eenheden. Als je zo'n plotselinge val krijgt zonder aanwijsbare reden: ijkt er een "kadaver" in de bak te zijn.
    Schommelingen van de ph tussen 0,4 en 0,6 over het etmaal zijn ook gebruikelijk: tijdens de meeste/ langste belichting de hoogste ph (de meeste fotosynthese).
    De - oneigenlijke_ schommelingen worden vaak veroorzaakt door verkeerde calibratie of positie sondes in de sump of bak.

    Ik heb een paar jaar triton gebruikt, maar kreeg - ondanks dastaco- de kh toch niet lekker stabiel. En ben ruim een jaar geleden, op advies, overgestapt op twee-wekelijke waterwissels van 10-15%, Dat bevalt me prima. Een keer per 2 of 3 maanden doe ik een triton test en vul dan naar behoefte aan met de triton traces.

    Bij mij werkt de apex prima: vooral om te ontzorgen. Als ik een programmeerprobleem, vraag ik Wouter van de Sreteep om advies, die is daar een kei in.
    Hij zit ook op het nederlanse facebook- forum voor apex (apex neptune be/nl)

    Ik weet niet of ik je zo voldoende heb kunnen helpen, maar als ik kan helpen: heel graag. Op facebookfora zit ik als Leo Reef en mijn emailadres is [email protected]

    Heel veel succes en vooral plezier,
    en hartelijke groeten,
    Leo

Similar Threads

  1. Newbie from UK
    By abitsalty in forum The Neptune Café
    Replies: 2
    Last Post: 10-28-2021, 12:28
  2. Newbie needs help please
    By collarman in forum Apex Programming for Dosing, ATO, and AWC
    Replies: 14
    Last Post: 07-05-2020, 10:30
  3. Help! Newbie With a Jr
    By Duff in forum Apex Classic/Apex Lite/Apex Jr
    Replies: 9
    Last Post: 10-26-2014, 09:48
  4. Help! Newbie
    By papajava in forum Apex Programming for Lighting
    Replies: 8
    Last Post: 11-09-2013, 08:36
  5. Newbie
    By tazguy25 in forum The Neptune Café
    Replies: 2
    Last Post: 09-05-2013, 18:03

Tags for this Thread

Bookmarks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •